Prog.Hu

Dev C++ Grafika Dos probléma

Keresés
Hírlevél

Dev C++ Grafika Dos

2013-09-08T23:58+02:00
SGTokara
SGTokaraProg.Hu
regisztrált tag
nyitotta: SGTokara, idő: 2007.01.17. 15:29, moderátor: moderator, megoldás elfogadva: 2007.01.18. 20:51
  Értesítés változás esetén Felvétel kedvencekhez Küldés emailben

Kategóriák:Programozási nyelvek » C++
Programozási nyelvek » C

Sorrend:
Időzóna:
Oldalanként:
Oszd meg!
Hali, elég kezdő vagyok még a c++-ban és most a Dev C++ fordítót használom. A kérdésem az lenne, hogy Dos alá szeretnék írni alacsony szintű grafikát, és a Borlandc-ben volt is erre egy graphics nevű #include viszont itt nem találtam még hasonlót sem. Van rá egy saját fájlja gondolom, de tippem sincs, hogy mi lehet a neve és, hogy hogyan lehet használni.
Ha valaki tudna ehez leírást adni azt megköszönném.
Nos, a helyzet nagyjából a következő. Még a DOS-os időkben készült a
Borland C++, ennek a grafikus könyvtára volt a BGI (Borland Graphics Interface),
a graphics.h fejlécű.
(Ennek a használata ugyanaz volt egyébként, mint a Pascal-os graph unit-é,
ez a BGI Pascal-os megvalósítása volt.)

Később megjelentek a 32 bites processzorok és a hozzájuk írt 32 bites kódot
készítő C/C++ fordítók, mint pl. a gcc/mingw család. Ez utóbbit használja
a Dev-C++ fejlesztőkörnyezet a C program lefordítására. Ebben már csak
Windows-os grafikát lehet használni.

Viszont egy eredeti ötlet nyomán a régi BGI grafikus könyvtárat egy
lelkes programozó újraírta úgy, hogy Win32-es grafikát használt a régi grafikus
parancsok (függvények) megvalósításához. (Ez az újraírt könyvtár letölthető
a scream által írt címről.) Ehhez tartozik fejléc és forrásfájlok és/vagy
lib fájlok. Ezek használatát leírják ott részletesebben, de az eredmény az, hogy
a grafikus C++ programod ugyanúgy fog kinézni, mint a Borlandos.
De ez már nem DOS-ablakban fog futni, hanem rendes Win32-es alkalmazásként. előzmény

benne van a googliban...

pl. előzmény
A DevC++ egy IDE, a mingw32 meg egy fordító.

Ezen kívül a C++ STL-nek nem része a grafikai könyvtár, tehát vagy letöltesz egy VESA-s C++-os grafikai könyvtárat, vagy használod a Turbo Pascal-ét némi bűvészkedés után, vagy a BorlandC-ét, vagy írsz sajátot. A C++-ből nagyjából ennyi, ami szabványos, minden más csak körítés, és fejlesztői környezettől függő. Úgy is mondhatnám, opcionális. előzmény
sztem te a BGI grafikára gondolsz!

Ha igen, akkor itt találsz segédletet hozzá: link (bgi graf.)

itt van még 1-2 hasznos infó előzmény
Ezt értem, de nekem az nem volt elég, hogy átmásoltam Borland c++ - ból a graphics.h-t mert valamiért még így sem tudtam includolni előzmény
Tehát bemásoltad a c:\dev-cpp\include könyvtárba, minden függőségével együtt (nem tudom pl, hogy .cpp-k, egyéb .h-k tartoznak-e hozzá, C-ből még nem grafikáztam), és úgy sem megy?

(Egyébként DevC++-ból szerintem egyszerűbb lesz Windows-on keresztül grafikázni, mint DOS-szal és VESA-val szenvedni.) előzmény
Hát nekem jó lenne a win alapú grafika is, de én eddig mindenhol csak opengl-t meg dx-et láttam és mind a kettőnek elég húzósak a forrásai egy tapasztalatlan c/c++-os számára. De ha volna javaslatod win alá, hogyan kéne egyszerű 2D-s grafikát csinálni én nekem az is megtenné. előzmény
Nos, a helyzet nagyjából a következő. Még a DOS-os időkben készült a
Borland C++, ennek a grafikus könyvtára volt a BGI (Borland Graphics Interface),
a graphics.h fejlécű.
(Ennek a használata ugyanaz volt egyébként, mint a Pascal-os graph unit-é,
ez a BGI Pascal-os megvalósítása volt.)

Később megjelentek a 32 bites processzorok és a hozzájuk írt 32 bites kódot
készítő C/C++ fordítók, mint pl. a gcc/mingw család. Ez utóbbit használja
a Dev-C++ fejlesztőkörnyezet a C program lefordítására. Ebben már csak
Windows-os grafikát lehet használni.

Viszont egy eredeti ötlet nyomán a régi BGI grafikus könyvtárat egy
lelkes programozó újraírta úgy, hogy Win32-es grafikát használt a régi grafikus
parancsok (függvények) megvalósításához. (Ez az újraírt könyvtár letölthető
a scream által írt címről.) Ehhez tartozik fejléc és forrásfájlok és/vagy
lib fájlok. Ezek használatát leírják ott részletesebben, de az eredmény az, hogy
a grafikus C++ programod ugyanúgy fog kinézni, mint a Borlandos.
De ez már nem DOS-ablakban fog futni, hanem rendes Win32-es alkalmazásként. előzmény
Köszi szépen, ez egész új megvilágításba helyezte a dolgokat.
Még azt megkérdezném, hogy ezzel a 32 bites grafikus künyvtárral már lehet 800*600-as grafikákat is készíteni és rendesen 32 bites színmélységben? előzmény
hello!
Mire jutottál a grafikába C++ segitségével? előzmény
Oszd meg másokkal is!